Anna anteeksi...

... että olen toiminut itsekkäästi ajattelematta perheeni parasta.

... etten osannut olla onnellinen siitä kaikesta, mitä minulle annettiin.

... etten halunnut uskoa parempaan yhteiseen tulevaisuuteen.

... että rakkauteni ei kestänytkään.

... että sairastuin, enkä ollut kyllin vahva.

... etten ollut luottamuksen arvoinen, enkä luottanut itsekään.

Toivoisin, että minulla olisi voimaa ja rohkeutta...

... kohdata tekoni auheuttamat seuraukset silmästä silmään.

... kantaa vastuu lapsista ja itsestäni.

... parantua.

... olla yksin kun sitä haluan ja opeta minut nauttimaan myös läheisyydestä.

... käydä läpi traumat ja oppia niistä.

... olla oma itseni tapahtui mitä hyvänsä. Ethän anna minun enää muuttua jonkun toiveiden mukaiseksi (tai sellaiseksi, jona luulen hänen minut haluavan).

Anna minulle nöyryyttä ottaa apu vastaan, kun sitä tarjotaan ja osaisin pyytää apua, kun sitä tarvitsen.

Anna minulle uskoa luottaa taas ihmisiin ja itseeni.

Anna minun kasvaa ihmisenä paremmaksi, ettei minulla itselläni olisi paha olla, eikä muillakaan seurassani.

Mutta tapahtukoon sinun tahtosi tässä kaiken keskellä. Aamen.